Mesaj pentru Lăcătuş

 

– Alo, Marius?

– Lăsați un mesaj după semnalul sonor…

– Sunt Stelian şi sunt bolnav de stelism. Am sindromul numărului 7. M-am îmbolnăvit în 86 la Sevilla și mi s-a spus că nu mă voi vindeca niciodată. Nu există leac pentru asta.  

Ai venit în Ghencea când aveai 19 ani și ne-ai impresionat prin cursele tale la capătul cărora ucideai, fără milă, portarii. Cu tine în echipă, aveam avantaj încă înainte de a ieși de la vestiare. Știai cum să îți încurajezi coechipierii. Și mai ales cum să îți bagi adversarii în sperieți. Ai măturat cu ei pe jos, le-ai împleticit picioarele, le-ai „rupt” coloana, le-ai învinețit tibiile, le-ai împărțit pumni, i-ai ciupit, i-ai scuipat… Ai păcălit arbitrii prin căderile tale spectaculoase. Ai făcut tot ce ți-a stat în putință pentru ca Steaua să câștige. Sunt convins că ți-ai fi dat și viața pe teren pentru echipă. Sacrificiile pe care tu le-ai făcut ar trebui povestite nepoților nepoților noștri. Ești o lecție care ar trebui învățată la orele de educație fizică, ești un model despre care fiecare antrenor ar trebui să le vorbească celor din vestiarul său.

Ai fost adus ca să ne împaci pe noi, suporterii, cu finanțatorul echipei, după despărțirea mai puțin amicală de Hagi. Pentru noi și nici pentru tine nu a contat conjunctura. Ne-am văzut, și unii și alții, visul cu ochii. Legenda Stelei se întorcea acolo unde a făcut istorie pentru a scrie o nouă filă.

Nu ne-ai mai făcut campioni și poate că nu te-ai ridicat la nivelul așteptărilor noastre în ceea ce privește rezultatele. Ne hrănim însă în continuare cu ce a realizat jucătorul Lăcătuș: Cupa Campionilor Europeni și Supercupa Europei (sunt puțini care au reușit această dublă), ai marcat pentru România la Campionatul Mondial (ceilalți care au mai reușit asta se pot număra pe degetele de la mâini), și ai fost de zece ori campion al României (lucru cu care nu se mai poate mândri nimeni).

Am sperat că Lăcătuș, marele jucător al Stelei, va deveni marele antrenor al Stelei. N-a fost să fie! Ești simbolul Stelei și vei fi iubit mereu indiferent de ce vei face. Pentru mine vei rămâne același dinainte de a deveni „Lăcătuș – antrenorul Stelei”. Viața mea este frumoasă pentru că tu și Steaua mi-ați făcut-o așa.

Te-am sunat să îți mulțumesc pentru asta.

 

* material publicat in numarul din decembrie-ianuarie al revistei Steaua (FCSB)

Lasă un comentariu